Sistemele hibride reprezintă practic tehnologie de ultimă oră, două motoare, unul cu ardere internă şi unul electric,fiind puse să lucreze în tandem. De cele mai multe ori vorbim despre un motor alimentat cu benzină şi unul sau două motoare electric amplasate fie în roţi, fie undeva în lanţul cinematic.
Rolul motoarelor electrice este de a da un plus de putere, dar şi de a reduce consumul de carburant, respectiv noxele eliminate de motoarele cu ardere internă în atmosferă. Prin intermediul modelului E300 Hybrid, cei de la Mercedes au reuşit oarecum să fie acea excepţie care întăreşte regulă. După cum spuneam şi mai devreme, motoarele electrice sunt puse la lucru în tandem cu un motor pe benzină, unul din motive fiind că motorul Otto prezintă mai puţine vibraţii în funcţionare.
Mercedes E 300 Hybrid este o maşină care dispune de un motor diesel şi un motor electric. Frumuseţea acestui sistem constă în faptul că inginerii Mercedes au reuşit să ”îngrămădească” motorul electric de 20 kW direct în cutia de viteze a maşinii. În acest caz vorbim despre o cutie automată cu şapte rapoarte.
Pentru ca totul să fie perfect, sub capota maşinii găsim un propulsor diesel de 2,1 litri capabil să dezvolte 204 CP şi un cuplu de 500 Nm. Combinat perfect cu transmisia automată şi motorul electric, atunci când accelerezi puternic vei jura că te afli la bordul unei maşini echipate cu un V6, nicidecum cu un L4.
Dacă tot discutăm despre datele generale ale maşinii neapărat trebuie menţionat faptul că producătorul declară, pentru această maşină cu o masă totală de 2,4 tone, un consum mixt de 4,5 litri/100 km şi emisii CO2 de 109-112 g/km.
Să vedem însă cum răspunde maşina în mediu preponderent urban.